Topi FatBoyn sarvissa. Ihastus syntyi jo eilen se planeettamme kuuluisimman kiven kulmilla. Curtis Springsissä tankkaamme myös koko matkan kalleimmat bensat 2,11AUD/litra, noin 1,8€ litra. Kaupungeissa bensa saman hintaista kuin Suomen ST1'llä.
Viimeinen ajopäivä, joka myös kuumin ja pisin. Kilometrejä kertyy 720 ja vähän yli… 335 niistä tulee Kings Canyon käynnistä. Kings Canyon on Australian Grand Canyon… tai ainakin eniten vastaava. Kanjoni on hieno, mutta henkilökohtaisesti en ole täysin vakuuttunut onko se 335 ylimääräisen kilometrin hieno! :] … kysyn porukalta huomenna kun matkamme päättäjäispäivällinen.
Pientä draamaa saimme myös tänään aikaiseksi. Topi ja Ritu lähtivät iltapäivällä kiitämään joukon kärjessä Fat Boylla ja heiltä takarengas suli kirjaimellisesti alle 45 asteen lämpötilassa 140km/h nopeudessa. Topi ja Ritu selvisivät muutamilla ylimääräisillä sydämentykytyksillä. Nopeuskokeita ei selvästikkään kannata tehdä yli 40 asteen lämpötiloissa. Tosin renkaan ei silti pitäisi moisesta revetä. Rengas alla oli Dunlopin erityisesti HD'lle tehty.
Fat Boyn poissaanti keskeltä ei mitään oli oma lukunsa, mutta on nyt Erlundan Motellin pihassa 200km Alice Springsin eteläpuolella. Pyörän omista tuo sen ja uuden takarenkaan tuodessaan kolmea muuta pyörää seuraavalle ryhmälle. Topi ja Ritu saivat loppumatkalle Electransa ja minä hyppäsin Jukan kyytiin. Jukan BMW aiheutti myös oman yllätyksenä 15km ennen Alice Springsiä. Ilta oli ollut jo pitkään pimeän puolella kun BMW päätti sammuttaa valot oma-aloitteisesti. Totesimme kuitenkin nopeasti, että pari napakkaa napautusta kämmenellä lamppuun palauttaa valot… :]
Taidekuva? Mutta taidetta tai ei niin tässä vielä Jukan bemarin valot toimivat... ;)
Moro!
VastaaPoistaOishan sieltä Kings Canyonista päässyt Glen Helenin kautta Alice Springsiin oikoteitäkin. Miksi samaa tietä sahaamaan niin että kumit sulaa vanteille?